Wat u moet weten over productbeschrijvingen

Er zijn natuurlijk nog andere belangrijke elementen die in overweging kunnen worden genomen, zoals: het releasemodel; het budget en de kosten; de middelen om klanten te zoeken; diverse projectbeheertechnieken; enzovoort. Veel sales managers zouden het gemakkelijker en lonender vinden om te rekenen op het feit dat de producten die zij willen verkopen goed in de markt liggen dan op de feitelijke kwaliteit van de producten.Zoals een aantal sales managers al weet, is het belangrijkste ingrediënt in het creatieve proces tijd. Denk er maar eens over na: Het resultaat is een kunstwerk dat niet lijkt op het eindproduct dat u goedkeurt, in een fractie van de tijd. Alleen verkoopprofessionals hebben de tijd, kwalificaties die u zelf bezit.Wanneer u nadenkt over de kans van slagen van uw nieuwe produkt, moet u er rekening mee houden dat het niet altijd uw hoofddoel is om uw eigen produkt op de markt te brengen. Soms zou het verstandig zijn om exemplaren van de commerciële versie te kopen of weg te geven en zo wat voorlopige feedback te krijgen over het commerciële product en de markt. En soms is een rechtstreeks contact met het voornoemde bedrijf nog steeds vereist. Dergelijke details worden later besproken. Zelfs wanneer u een gunstige keuze vindt in een bestaande produktlijn, kan het soms niet uw produkt zijn.

Soms is het alleen uw eigen belang dat u ertoe brengt rond te kijken om te zien of er een ander produkt beschikbaar is dat werkelijk kan dienen om uw bedrijf te beïnvloeden. Om een dergelijk effect te bereiken kunt u beter een nauwere band hebben met de fabrikant van het produkt, die ook meer touwtjes in handen heeft bij de produktontwikkeling, evenals bij het imago van het merk als campagne-instrument. Natuurlijk kunt u deze specifieke stap niet nabootsen door de mogelijke gebreken en tekortkomingen van het produkt in kwestie in detail te analyseren. Een dergelijke stap ligt buiten uw mogelijkheden en is iets dat achteraf door echte productontwerpers moet worden aangepakt.U hebt kort de achtergrondelementen bekeken die een productlancering vorm geven. Laten we het nu hebben over de vaardigheden die u nodig hebt om nieuwe producten te implementeren, uw gekozen product te identificeren en goed gebruik te maken van alle relevante middelen.Verschillende mensen kunnen ook verschillende soorten vaardigheden nodig hebben. Eén vuistregel vormt een goed begin om uw keuze te maken: uw onverbeterde produkt kan altijd dienen als substituut voor een gerealiseerd produkt dat reeds op de markt is gebracht. Maar u moet zich realiseren dat het vervangende produkt slechts in bepaalde opzichten kan uitblinken en dat zelfs dan de prestaties niet altijd voldoende zijn. Dit feit impliceert dat u misschien ten minste één alternatief moet creëren (een opzettelijk bedachte variatie) en uiteindelijk, hoewel u misschien niet zulke bijzondere doelstellingen hebt als de verandering van produktlijn, de produktiviteit van uw nieuwe produkten moet verhogen met behulp van min of meer kleine verbeteringen die niettemin dienen als externe sjablonen.

Dergelijke kleine verbeteringen kunnen veel nadruk leggen op en gebruik maken van nieuwe technieken die alleen maar zouden vereisen dat het werk dat voor het aanvankelijk bedachte produkt is gedaan, naast de belangen wordt veraangenaamd. Natuurlijk bent u niet verplicht om dergelijke technieken ook te gebruiken in het persoonlijk maatwerk of de lagere produktieniveaus waarop kleine veranderingen nog steeds als basis zouden dienen. Toch moeten zij in alle ontwikkelingstaken worden opgenomen. Aan de andere kant moet hun typische gebruik zorgvuldig worden bestudeerd en moet ervoor worden gezorgd dat de wijzigingen niet interfereren met de kenmerken en mogelijk zelfs hun economische waarde verminderen.Kortom, het gebruik van uw vernieuwde produkt in de juiste context is ook van cruciaal belang. De omschakeling naar het productieproces na een proefperiode van enkele maanden is niet altijd even efficiënt. In sommige gevallen kan het ook onhandig zijn omdat de gebruikte productiesamenstelling veel tijd in beslag kan nemen, in het bijzonder als u stukken uit dezelfde of verschillende fabrieken gebruikt. Of de omlooptijd kan te lang zijn, vooral als een bedrijf u zo vaak nodig heeft om iets te veranderen. In dergelijke gevallen kunnen variaties of vervangingen eigenlijk een beter alternatief zijn, althans in sommige opzichten.

Een belangrijke optie is de aankoop van een substantieel ontwikkeld produkt, een stuk van het zogenaamde prototype om het eeuwig te gebruiken. Een dergelijk product als specifiek geval gebruiken vormt de basis van uw nieuwe product. Natuurlijk moet u rekening houden met de werkelijke kosten van de volledige produktie van het prototype, zowel op het niveau van de verkoop als op het niveau van de investeringsbank. Dergelijke extra kosten kunnen de veiligheidsmarge zeer wel verkleinen. Hoe dan ook, dit is zonder twijfel een van de beste alternatieven.Het volgen van een dergelijke route betekent meestal de productie van een goed werkend prototype van uw produkt. Het is duidelijk dat u nu dichter bij de eerste versie bent, maar toch is het nog ver van de definitieve versie. U zult zich echter niet in een zeer veeleisende situatie bevinden. En zelfs als u enige moeite hebt om het te laten werken, kunt u altijd nog snel actie ondernemen om het te beëindigen. Productspecificaties en de technische ondersteuning wo